- Blog -

Formáljuk át a gondolatainkat!

Pozitív gondolkodás
2016-05-31

Tudjuk, hogy a depresszió sokszor rossz gondolatokból és negatív önképből gyökerezik: vagyis meggyőzzük magunkat olyan dolgokról, amik nem feltétlenül igazak. Azonban, ha ahelyett, hogy felfújnánk azokat a dolgokat, melyek elszomorítanak, vagy elkedvetlenítenek bennünket, képesek vagyunk összpontosítani azokra a dolgokra, melyektől boldogok vagyunk, és amelyek valóban fontosak számunkra, akkor jóval ellenállóbbak leszünk és könnyebben kezeljük a stresszes szituációkat...

Az elmúlt 10 évben felfedezték, hogy az élmények képesek megváltoztatni az agyi neuronok kisülésének módját. Ha a traumatikus élmény képes megváltoztatni az agyat, mint például a poszttraumás stressz szindrómában, akkor feltételezhető, hogy pozitív kapcsolatok képesek helyreállítani vagy esetleg fokozni is az agy egészségét. Ezt a fajta terápiát pozitív pszichológiaként vagy interperszonális neurológiaként (IPNB) emlegetik. A klinikusok beszámolója szerint az új, pozitív érzelmi kapcsolatok, valamint a régi ideák, szokások újraformálása lényeges változásokhoz vezet a kedélyállapotban és magatartásban.

Például tudjuk, hogy a depresszió sokszor rossz gondolatokból és negatív önképből gyökerezik: vagyis meggyőzzük magunkat olyan dolgokról, amik nem feltétlenül igazak. Azonban, ha ahelyett, hogy felfújnánk azokat a dolgokat, melyek elszomorítanak, vagy elkedvetlenítenek bennünket, képesek vagyunk összpontosítani azokra a dolgokra, melyektől boldogok vagyunk, és amelyek valóban fontosak számunkra, akkor jóval ellenállóbbak leszünk és könnyebben kezeljük a stresszes szituációkat.

Amikor azt gondoljuk: „Utálom a munkámat, utálom, utálom...” Akkor formáljuk át a gondolatainkat, és nézzük a dolgok jó oldalát, például ilyesféle gondolatokkal: „Utálom a munkámat, de legalább a székem kényelmes. És egyátalán szerencsés vagyok, hogy van munkám. Dolgozom, tehát el tudom tartani a gyerekeimet.” stb.

A gondolatok efféle átformálása lehetővé teszi, hogy a jelen pillanatra összpontosítsunk, így valószínűbb, hogy jobban érezzük magunkat. Nem félünk mindentől, és nem gyanakszunk másokra. Hiszünk az emberekben. Amikor lelkileg ellenállunk annak, ami az életünkben történik, akkor egy jóval stresszesebb választ hozunk létre. Tehát ne dugjuk homokba a fejünket, hanem fogadjuk el a valóságot, legyünk optimisták, inkább a megoldásra és a tanulságokra összpontosítsunk a problémák helyett.

Részel Dr. Richard Carmona „A csodálatos agyfiatalító program” című könyvéből.

Megnézem a könyvet

<< < >> >
Ez a honlap sütiket használ. A sütik el­fo­ga­dá­sá­val kényelmesebbé teheti a böngészést. A honlap további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához. Adatvédelmi nyi­latkozat: GDPR