- Blog -

Noé: ember vagy óriás?

Letűnt korok
2017-12-12

Vajon Noé teljesen ember volt-e, Lamech legitim magja? Vagy valójában olyan fattyú óriások fajából született, mely a Figyelők és a halandó nők keveredéséből született, és akik terrorizálták és megfertőzték a Földet Jared korszakától kezdve a nagy özönvíz kezdetéig? Habár a héber Biblia közvetlenül nem foglalkozik ezzel, egyes Biblián kívüli forrásokból egyértelműen kiderül, hogy valószínűleg az utóbbi volt igaz: Noé, az árvízi hős minden bizonnyal óriás volt...

A bibliai Noé figurája is rejtélyes. John C. Reeves valláskutató a Journal of Biblical Literature című könyvében azt írja: „Egy viszonylag feltáratlan motívum Noé korai zsidó értelmezésének egyes szakaszaiban az „árvízi hős” valódi származása és személyazonossága” (1993, 110). Reeves felteszi a kérdést, vajon Noé teljesen ember volt-e, Lamech legitim magja? Vagy valójában olyan fattyú óriások fajából született, mely a Figyelők és a halandó nők keveredéséből született, és akik terrorizálták és megfertőzték a Földet Jared korszakától kezdve a nagy özönvíz kezdetéig? Habár a héber Biblia közvetlenül nem foglalkozik ezzel, egyes Biblián kívüli forrásokból egyértelműen kiderül, hogy valószínűleg az utóbbi volt igaz: Noé, az árvízi hős minden bizonnyal óriás volt.

Ezt a lenyűgöző motívumot először a Genesis Apocryphonban, az egyik holt-tengeri tekercsen láthatjuk, ahol Lamechben feléled a gyanú, hogy újszülött fia, Noé, nem az ő fia. Azt gyanítja, hogy Noé nem tiszta ember, valójában a felesége, Batenosha és az egyik angyali Figyelő közötti egyesülés eredménye: „Aztán megvizsgáltam, hogy a terhesség a Figyelők és a Szentek miatt történt-e… és nyugtalan lettem a gyermek miatt. Aztán én, Lamech, félni kezdtem, és elmentem Batenoshhoz [a feleségemhez… mondván] Mindent őszintén elmondasz nekem… hazugság nélkül mondod el… igazat mondasz nekem, nem hazugsággal.” (1QapGen 2:1-7). Batenosh ezután megnyugtatja Lamech-ot, hogy Noé valóban tiszta vérből való: „A Nagy Szentekre, a Mennyország uralkodójára esküszöm, hogy ez a mag a tiéd, hogy ez a terhesség te tőled való, ez a gyümölcs tőled származik... [és hogy] nem egy idegentől, vagy bármelyik Figyelőtől, vagy bármely mennyei lénytől… Őszintén mondom ezt.” (1QapGen 2:14-18) Lamech ugyanakkor kétségbe vonja Batenosh szavát. Ezért tanácsot kér nagyapjától, Énoktól, „hogy megtudja tőle az egész ügy igazságát” (Reeves 1993, 1QapGen 2:22).

Lamech beszél a nagyapjával, aki ezután a fiával Methuselahhal (Lamech apja) beszél, ahogyan azt az 1 Énok 106:18-ban és a 107: 2-ben olvashatjuk: „És most közöld fiaddal Lamechhal, hogy a született gyermek valóban az ő fia. És a neve legyen Noé… És most menj fiam, közöld Lamech fiaddal, hogy ez a gyermek valóban az ő fia, és ez nem hazugság.” (Reeves 1993). Miért érezte akkor Lamech, hogy valami nincs rendben? Ez annak köszönhető, hogy a gyermeknek különös és természetfeletti külseje volt. A teste „fehér volt, olyan volt, mint a hó és a vörös, mint a rózsa virágja, és hajszálai fehérek voltak, mint a gyapjú… és a szeme gyönyörű volt, és amikor kinyitotta a szemét, az egész házat fényesé tette, úgy hogy az egész ház kivételesen ragyogó volt.” Ez szinte földönkívülinek tűnik. Azt is mondták, hogy amikor a világra jött, az újszülött beszélt. Lamech félt a csecsemőtől, és az apjához, Methuselahhoz rohant, így szólt: „Furcsa fiat hoztam létre; nem olyan, mint egy ember, hanem olyan, mint a mennyei angyalok gyermeke, más típusú, és nem olyan, mint mi” (Reeves 1993).

Míg egyesek tulajdonképpen egyedi megjelenést tulajdonítanak neki Isten küldötteként, mások, beleértve Reeves-t is, más véleményen vannak. Valójában erős bizonyítékok támasztják alá azt a következtetést, hogy Noé „óriás”. Egy harmadik szövegben, az úgynevezett Pszeudo-Eupolemusban azt olvashatjuk: Eupolemus A zsidókról című munkájában azt mondja, hogy azok, akik megmenekültek az árvízből először az asszír Babilon várost alapították meg. Ők óriások voltak (és) ők építették a tornyot. Amikor az Isten lerombolta, az óriások szétszéledtek az egész földön. Néhány névtelen iratban láthatjuk, hogy Ábrahám a származását az óriásokig visszavezette. Amikor ezek a (óriások) Babilóniában éltek, Isten megölte őket a kegyetlenségük miatt. Egyikük, Belos, megmenekült a haláltól (és) Babilonban telepedett le, és egy torony megépítése után abban élt. Építője, Belos után Belos-nak hívták.

Tekintettel arra, hogy Ábrahám Noétól származott, itt látjuk egyértelműen azt a kijelentést, hogy Belos Noé másik neve volt, és hogy ez a személy valóban óriás volt. Utódai Babilonban telepedtek le, és a babiloni torony építéséért voltak felelősek. Ezután szétszóródtak a bolygón, miután az Úr összezavarta a nyelvüket. Miért volt annyira fontos a Genesis Apocryphonnak és az Énok könyvének, hogy bizonyítsa az emberi származását? Egyszerűen azért, mert már több ezer éve (a Pseudo-Eupolemus) létezett Belos, vagy Noé, az óriás hagyománya, és fontos volt új bibliai hagyományt teremteni, vagyis hogy Noé egyszerűen egy ember volt, Isten szolgája, és ezáltal elhallgattatni a kritikusokat, és végül megszüntetni minden további spekulációt az ügyben, hogy Noé óriás volt. Ezt elérve megsemmisítették a tényleges igazságot (Reeves 1993, Chouinard 2011).

Ebben a fejezetben arra törekedtünk, hogy bizonyos értelemben megértsük, milyen volt a Föld és lakói a nagy özönvíz előtt. Az, hogy ez csak részben sikerült, annak a ténynek tudható be, hogy ebben az időben a feljegyzések olyan furcsa lények beszámolóit tartalmazzák, amelyeket a modern elmének nehéz elképzelni. Egy dolog azonban világos: a hatalmas méretű lényekről szóló hasonló beszámolók gyakorisága azt sugallja, el kell fogadnunk, hogy az óriások, legyenek azok a Nefilimek vagy más gigantikus lények, az ember korai fejlődésének egy pontján a Földön éltek. Mindezek alapján csak elképzelhetjük, milyen csodálatos felfedezések várnak ránk az óriások fantasztikus jelenségének feltárásakor és megértésekor. Ezután témánk egy nagyon érdekes aspektusával fogunk foglalkozni: az óriások bizonyítékaival Atlantisz ősi kultúrájában, és hogy milyen szerepük lehetett a bukásában.

Részlet Patrick Chouinard „Az óriások elveszett faja” című könyvéből

Megnézem a könyvet

<< < >> >
Ez a honlap sütiket használ. A sütik el­fo­ga­dá­sá­val kényelmesebbé teheti a böngészést. A honlap további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához. Adatvédelmi nyi­latkozat: GDPR